U ludzi, którzy jedzą masa produktów o wysokim indeksie glikemicznym (np. białość chleb, ziemniaki i inne produkty, które w mgnieniu oka uwalniają energię do krwiobiegu) notuje się masa większe ryzykowny krok rozwoju zaćmy, dowodzą australijskie badania, których wyniki opublikowano w American Journal of Clinical Nutrition.
Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało prawo dotyczące karalności uporczywego nękania, również w internecie. Projekt ma jak najszybciej dojść do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych. Prawdopodobnie na początku jesieni zajmie się nim Sejm.
Amerykański człowiek teatru Morgan Freeman złożył cześć byłemu prezydentowi RPA Nelsonowi Mandeli z okazji 92 urodzin polityka. Freeman przyłączył się do grupy motocyklistów, którzy w celu charytatywnym zorganizowali wycieczkę po całym kraju.
Podwyższony stan witaminy C we krwi przypadkiem zminimalizować groźba udaru o 42%. Badacze ustalili, że podniesiony stan witaminy C proch zbawienny ranga na zorganizowanie krążenia u 20 649 mężczyzn i kobiet w wieku 40-79 lat, uczestniczących w projekcie "Europejskie poszukiwanie perspektywiczne nad rakiem" (European Prospective Investigation into Cancer - EPIC).
W dniach 25-28 listopada w Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbędą się Targi Książki Historycznej. Wydarzeniu towarzyszą liczne imprezy, spotkania autorskie, promocje książek natomiast pokazy filmów fabularnych i dokumentalnych.